Sabtu, 16 Ogos 2008

18SX

hari tu housemate gua bawak balik sebakul durian.
ada la dalam 30 bijik gua ingat.
entah mana punya kebun dia rembat gua tak tau.
sekali tanya member gua, dia cakap kebun tok dia dekat Nilai sana.
jadinya gua lega dan yakin durian tu dari sumber yang halal.
peh..gua dah tersengih2 usha itu durian.
itu jam lepas sorang,sorang kaki turun ke dapur.
cilakak!pantang ade bau makanan.
mana yang tengah main game turun, mana yang sibuk mesej ngan makwe stop kejap, mana yang berYahooMessenger kelam kabut invisible, mana yang leka main gitar tiba-tiba hilang tune, mana yang plan nak pegi dating cepat2 talipon makwe cakap kensel.
dari kejadian tersebut, dapat gua rumuskan bahawa durian dapat memupuk perpaduan ahli2 rumah.
tanpa fikir panjang gua ambik sebijik.
sekali kilas je, terbelah dua durian tersebut.
peh..memang terbaik betul isinya.
lain macam dia punya kuning.
bukak dah bukak, tunggu apa lagi.
gua pun mula la start makan.
lepas seulas,seulas gua makan.
bukan main layan lagi. sampai satu tahap gua terpaksa gunakan jurus makan durian dengan mata tertutup.
sambil makan sambil sembang. meriah betul.
serupa time bukak puasa pula gua rasa.
macam-macam cerita diorang bukak pasal durian.

"ni apa punya gred ni ha?,"gua tanya.
senyap.takde orang jawab.
tiba-tiba ada satu kutu bersuara..,

"ni gred 18sx la gua rasa."

***

9 comments:

rahimin idris berkata... [Reply]

18sx taik palat dia!

S.YanaZ berkata... [Reply]

Bro.,
kalau durian 18SX mungkin bulih mengubah pandangan & hakikat gua terhadap erti kata durian yg sebenar!

huh!

yoshz berkata... [Reply]

Itu kondom perisa durian.
Sila pastikan sebelum makan dgn mata tertutup.

l.i.f.e berkata... [Reply]

huh! makan durian buleh climax kah?
haihhhhh :-j

poyotito's berkata... [Reply]

rahimin,
memang palat pun dia tuh.
cemas tercekik durian gua dengor jawapan dia.pantat betul!

s.yanaz,
hanya orang terpilih saja dapat makan durian spesis ni.

yoshz,
patut ah sesak napas gua lepas pada tu.

l.i.f.e,
boleh,dengan cara tertentu.
(cara2 tersebut tidak dapat disiarkan disini.harap maklum.)

Che Sue berkata... [Reply]

peh..spesis 18sx oo..dasat tu..wat tempoyak sure solid tu..

poyotito's berkata... [Reply]

che sue,
heh!spesis ni dpt buat tempoyak mau meleleh air hidung gua ingat.

Marzuki berkata... [Reply]

penipu, ahahaa

poyotito's berkata... [Reply]

ni kenapa pulak ni?