Rabu, 27 Ogos 2008

ini zaman dulu punya cerita

dulu time darjah 6 gua teringin sangat nak besor cepat.
nak masuk asrama. bukan apa, gua dengar abang2 gua punya sembang peh masyuk betul.
jadinya tamat pengajian darjah 6 gua terus masuk sekolah asrama.

minggu mula masuk dah macam2 jenis ragging gua kena.waaa..masyuk apakejadah camni.kata gua dalam hati. gua dah start nyesal. gua pulak jenis menjawab bukan2 time kena tanya.lain ditanya lain dijawab.ringan betul mulut gua time tuh. maunya tak jadi saspek utama. memang pantang nampak muka gua ada je nak dibuat.sampai ada setengah kes jerit2 panggil nama gua dari jauh.nasib baik gua tak kena nickname bukan2. nyamuk contohnya. gua punya la baik hati datang tersengih2. sekali nah suruh garu belakang je.tak ke pukimak namanya tu. betul hati panas gua time tu. nak melawan kang gua kecik lagi. gua maki belakang2 je laa..

ada satu petang tu betul punya penat. maklumlah main takraw petang tu perform betul la kata orang.memanjang menang je.asal lipat je masuk,asal lipat je masuk. kene pulak time awek2 lalu. peh menjadi2 hebatnya gua. format permainan main king(sapa kalah keluar),jadinya regu gua tak keluar2. tapi hari tu budak2 senior tak turun. kalu turun jangan kata menang,main pun tak dapat brader..

penat tak penat malam tu kena pegi prep juga. tak pegi memang cari jalan jadi lauk la gua. betul takut gua form 1 dulu. abes,muka senior sekor2 super palat. muka nak garang je masing2. hish!panas pulak gua.

dipendekkan cerita, malam tu gua tertidur. sebenarnya bukan malam tu je.malam lain pun selalu gua tidur juga.kalu tak tidur pun gua lebih gemar bersembang. tapi apahal malam tu diorang panas pulak tengok gua tidur time prep gua tak tau. gua kena panggil.senior yang panggil gua tu bengis betul muka dia. gua follow aje la masuk kelas form 5 study. nah!masing2 muka semua macam tengah cari idea. gua panik.
setelah pung pang pung pang kena maki ada sorang brader bangang bagi idea apa jenis denda nak bagi.betul punya palat idea dia.

"ish..rilek la bang..buat benda lain la.. malu la saya camtu,"gua cuba berdalih.

"melawan ngko ye!ko nak buat ni ke,ko nak jadi khadam aku sampai ujung tahun?," ada satu senior pukimak tanya gua serius.

peh..setahun!gila kejam.harap je sekolah agama puak ni. babi betul! setelah berdalih lebih kurang gua mengalah juga. gila apa nak jadi khadam. tanya Yusop Aslam pun dia tak nak.

tak lama lepas tu kedengaran,

"saya tidak akan tidur lagi!"

"saya tidak akan tidur lagi!"

"saya tidak akan tidur lagi!"

"saya tidak akan tidur lagi!"

"saya tidak akan tidur lagi!"

lepas satu kelas, sambung pulak kelas lain.
habis blok kelas lelaki. tapi denda pukimak ni belum berakhir.
gua takat budak2 laki hagham gua tak heran.
boleh tahan lenguh juga la satu kelas 5 kali jerit.
lenguh tu takpe la, tapi ni camana gua nak hadap kelas awek2 pulak lepas ni??
malu la gua pukimak!!!!!

19 comments:

rahimin idris berkata... [Reply]

apahal tak keluar belang tarung aok? buat malu je!!!

hajime berkata... [Reply]

ah!
ade rupenye...
ke ko cilok cite org lain ek?
tp yg pasti...
sure time form 5 muke ko pun bertukar jadik palat kan?

S.YanaZ berkata... [Reply]

Poyotito's,
Gua dulu form 1, asal celik mata je baca buku...asal prep je baca buku...asal baca buku je prep dan celik mata.

Haibat kan gua...

poyotito's berkata... [Reply]

rahimin,
nak keluar gonenye, masa tu power keh baru 5000hp. mana lut wei!!
senior2 tuh siap Telapak Ais Mahkota pun diorang dah kuasai.

hajime,
gua tak tunggu form 5, form 4 pun gua tranform jadi palat gila babi.

s.yanaz,
ah!lu ni, takkan tu je.
gua ni asal celik mata kena dera. asal kena dera celik mata.

sapa lagi haibat?

pjoe berkata... [Reply]

tiba2 aku rasa bersalah lak bila terkenang zaman ragging junior dulu

tapi kan...

best
haha

poyotito's berkata... [Reply]

pjoe,
ha!reti pun lu.

Dzulkarnain Mohamad berkata... [Reply]

masa kat kelas awek mcmana pulok?
misti lepas tu ramai akak2 ambik aok jd adik angkat..awek2 pn misti berebutkan aok..haha
keh link la blog aok..

poyotito's berkata... [Reply]

dzulkarnain,
jangan kata awek, makcik dewan makan pun sibuk gosip pasal keh.
haha
sila2.

l.i.f.e berkata... [Reply]

mesti senior tu semua berbulu je ngan ko lepas tu sebab ko dah glemer free2
haihhhhh :-j

Amaradona berkata... [Reply]

Gua dulu time prep lebih senang menghabiskan masa mengorat makwe tingkatan lebih atas..Baru trill.

poyotito's berkata... [Reply]

life,
tu la pasal! tak pasal2 gua glemer.
bodo diorang.

amaradona,
ah!lu muka pun dah macam playboy hadhari.

Don Balon berkata... [Reply]

Bak kata Monsieur Rahimin de Jengka XII..
"S.E.M.P.O"..

Pollito (anak ayam dalm bahasa sepanyol..hehe)
Koi doh link blog aok..
Mekasis..

Marjerin berkata... [Reply]

hahaha..ragging memang best siot.

Radius.F berkata... [Reply]

lu patut buat semayang hajat..org kata doa org teraniaya ni makbul

poyotito's berkata... [Reply]

don balon,
sempo woo..
suruh buat lakonan semula mampus koi tak nok.

marjerin,
meragging sedap la,
kena ragging sedap celah mana?

radius.f,
nanti gua ketengahkan idea tersebut.
gua tgh cari kopiah ni.

biskutrajin berkata... [Reply]

abes 2, dpan awek jerit2 'saya xkan tido lgi x'?eheh

poyotito's berkata... [Reply]

biskutrajin,
gua jerit dengan muka paling garang. baru la tak kena gelak sangat.

elok2lasket berkata... [Reply]

isk..cbe le tuleh mnde elok sket..pukimak2

poyotito's berkata... [Reply]

ok!ok!
gua try