Isnin, 18 Ogos 2008

itu cerita betul punya seram

2 minggu lepas gua balik kampung gua,Jengka. gua sampai tu dah malam, pukul 9 lebih. ngam2 hari gua balik mak gua buat laksa pahang.peh..laksa tu dia punya masyuk..takat fast food semua tu pejam mata je kena tapau!betul brader.. kebetulan perut gua kebulur tahap dewa, tanpa buang masa gua terus santak,taruk sambal sampai merah kuah. mana kick makan laksa tak pedas beb! adik beradik gua pun ada yang balik, jadinya suasana makan tu boleh tahan meriah juga la. yang tua bahan yang kecik.yang kecik bahan yang tua. disebabkan gua yang paling gagah jadi gua terselamat jadi bahan. mak gua tersengih2 je usha perangai anak2 dia. bahan punya bahan entah camana boleh masuk topik mengigau.

"kome ngigau dok mok?",gua tanya mak gua.

"ntoh!tak tau pulok mok,dok kot!",mak gua mengeluarkan fakta.

gua memang setuju amat la dengan pendapat beliau pasal gua ni takde rekod lagi ngigau2 ni gua rasa.biasa la,insan berhati suci macam gua ni memang susah nak ngigau gua rasa. sudah je makan gua masuk bilik pekena dunhill 2 batang sambil2 layan adik gua main gitar.
untuk pengetahuan semua gua hanya reti 4 lagu sahaja, tu pun tak abis. ah!adik gua pun lebih kurang gua juga. duk main lagu unforgiven sampai ke sudah. dalam bilik gua tu takde PC apatah lagi internet,jadi aktiviti terbaik hanya bersembang,main gitar dan baca komik kepahlawanan lama2.
lepak punya lepak jam dah pukul 11.

"ah!tengok tv lah!",kata adik gua setelah bosan gamaknya duk main unforgiven je.

gua senyap. khatam je baca komik, gua terfikir, ah!tengok tv pun layan juga gua rasa ni.
sekali gi depan tv tercongok adik pompuan ngan adik laki gua tengah layan cerita.

"cerita mende?"

"cerita hantu..tak seram sangat.."

"boleh lah..!",kata gua sambil ambik kusyen. baru lah solid tengok cerita hantu sambil baring.

cerita tu pasal pompuan tgh pregnant cari laki dia hilang. entah apa tajuk dia gua taktau. starting gua tengok hagham tak seram,tapi lama kelamaan gua rasa lain macam. cilakak!seram juga wei!
sampai satu part..plop!..gelap. tiba-tiba keluar jerangkung tengah makan uri budak yang baru lahir tu. gua terasa macam gua dah termasuk dalam TV tu, gua tak tipu beb! gua tengok hantu tu makan uri budak tu depan mata gua. bukan main berselera lagi. sekali jerangkung tu pusing tengok gua! peh..buruk betul muka beliau. gua punya seram jangan buat kira la. jerangkung tu datang kat gua pelan2..gua nak lari tapi kaki gua keras, gua rasa badan gua berpeluh2,gua panik. hantu tu dah dekat sangat dengan gua. gua jadi takut gila babi.

"astarfirullahhalazim..astarfirullahhalazim..astarfirullahhalazim..", gua beristighfar tanpa henti. gua berharap hantu tu tak apa-apakan gua.

tiba-tiba gua terfikir, eh!apahal aku boleh masuk dalam TV ni?
gua bukak mata. tu dia adik2 gua ternganga mulut usha pelik kat gua.

"ngigau ke?", tanya adik laki gua tersengih2.

gua dengan muka berpeluh2 terus masuk bilik sambung tido.

***

on the way nak masuk bilik hati gua berkata-kata,
pukimakkk punya hantuuuuu!

19 comments:

rahimin idris berkata... [Reply]

taik jubor la aok ni..keh ingat ada hantu keluar dari laksa tu mula-mula..lain kali kalau nok cerita pasal laksa pahang cerita la betol2..buat keh terlior je...rasa nak pergi bakar je balora mastika tu..pundek!

Suka Bebel berkata... [Reply]

ha ha ha...itu la, jangan ingat hati suci tak kena sakat.eh, betul ke hatimu suci?hehe

yoshz berkata... [Reply]

Pdn muka main lagu unforgiven.
Itu lagu black metal tu!!
malekat tak mausk bilik!

S.YanaZ berkata... [Reply]

Bro.,
betul ke jerangkung tuhh mkn uri..ntah dia makan laksa Pahanggg...

Ahh, lu nih!

poyotito's berkata... [Reply]

rahimin,
hahaha keh saje bakor line deme..
mende kaitan dengan balora pulok wei.

suka bebel,
betul brader..3 tahun gua cuci pakai clorox.

yoshz,
dah itu je retinye..satu lagi lagu amuk aku mahu pulang.apakejadah main lagu amuk?

s.yanaz,
betul wei..'depan mata' gua tu...
hahah gua ingat klu laksa tu dia makan mau hari2 datang suruh buat lagi.

zubeid berkata... [Reply]

allop,
aku tgk gak cite tu..pompuan preg tu pn antu bnrnye.. tp
amcm mimpi ko leh same ngan cite tu huh??

poyotito's berkata... [Reply]

zubeid,
ha!cerita tu la!gua tau,pagi esok tu adik gua cite balik sambil bahan2 gua. panas je.. apa tajuk cite tu ha?
sampai ari ni gua pun heran camana cerita dalam tv boleh masuk mimpi gua.heran..heran..

Rajuna berkata... [Reply]

ni ko ni dak unholy blek metel ke men lagu unforgiven ni?


leh buat band dgn aku. band pop macam assahar je..cover lagu tinggam. ni terapi tidur tak ngigau kerana kau boleh luahankan keseraman kat lagu2 cam ni.

poyotito's berkata... [Reply]

rajuna,
oh!tidak!itu bukan saya.
itu adik saya.saya mana reti, saya main lagu suasana hari raya boleh la.

zubeid berkata... [Reply]

cite unseeable..
amcm ko leh msk tv tu? - aku rasa ko tgh brangan la bro..uhuhu

poyotito's berkata... [Reply]

zubeid,
orait!tq bro!
gua mesti tgok itu cerita sampei habis.
lu pernah tengok orang berangan sampai berpeluh2?

Marjerin berkata... [Reply]

hahahah

KARKADEWA berkata... [Reply]

lu tgk cerite ni la bro lagi seram...

"I'M NOT SINGLE"

wa brani potong jari hidup lu akan diselubungi misteri...

aRe You? berkata... [Reply]

masuk ni dah 4 blog i bace ckp psl mkn!!
stres ok..stress!!
kene puasa :(

pjoe berkata... [Reply]

jerangkung tu tau mencarut macam lu tak?
hahaha

poyotito's berkata... [Reply]

marjerin,
hahaha juga.

karkadewa,
huih!lu potong siap2 la jari tu tengok camana.
haha

are you?,
haha
sabor..sabor..

pjoe,
abis carut pun gua ingat jerangkung tu tau sebut palat je kot.

pipiyapong berkata... [Reply]

lu suka suka je mencarut pada hantu..biadap tau tak..??

poyotito's berkata... [Reply]

king,
ah ye king,
lu dgn hantu pun nak buat kira.

nuyuljana berkata... [Reply]

hahaha.

ngigau rupenye..

org jengka kew?

huhu.

*me bekas uitm jengka*

:)