Rabu, 17 September 2008

hari tu dalam sejarah: bersahur di kampung

cuti sabtu dan ahad baru-baru ni gua balik kampung.ye la bila mak gua dah hello tanya bila mau balik berbuka, apa lagi gua nak tunggu. sementelah pula lepak bangi ni memang banyak buat perkara sia-sia je. baik gua balik. lagipun mak gua hello2 tu rumput belakang rumah dah panjang la tu. haih!

balik berbuka kat rumah memang terbaik la kan? dengan lauk macam-macam jenis, kuih muih beraneka warna, air tebu ada, air kelapa ada, air carrot susu rasa tak berapa nak carrot pun ada.betul...memang syok habis buka puasa kat rumah ni. tapi bukan itu gua nak cerita sebenarnya.

pagi tu nak dekat pukul 5 mak gua kejut bangun sahur. peh..rabak juga nak bangun brader..tapi makan punya pasal gua bangun juga.tak makan kang mana nak cari tenaga nak mesin rumput? lauk pauk time sahur jangan buat kira la kat kampung ni, dah tahap lauk berbuka.air je foul, air sejuk takda.milo panas aje. tapi itu jam gua tak selera sangat pasal sebelum tidur gua dah tibai sepinggan sambil layan Planet of The Apes. entah menda-menda punya cerita.
selera tak selera pun habis juga sepinggan..

sudah je basuh tangan,gua pecut menuju ke bilik gua. biasa lah perut dah kenyang mesti mau cucuh rokok punya. balas 2,3 batang barulah solid pakej sahur gua. baru lah nasi tu dapat di proses dengan baik. heh!
gua masuk bilik. tutup pintu. gua ambik kotak dunhill 14 yang ada atas meja. eh!ringan lain macam ni.. gua jadi tak sedap hati. malam tadi ada lagi rasanya. gua bercakap dalam hati. gua goncang-goncang kotak dulu. kotak 14 biasanya ada terselit 2 batang tepi dia. tu yang kadang goncang-goncang takde bunyi. gua memang harap sangat la ada terselit tepi-tepi tu.memang dah abis sungguh gayanya ni. gua panik.
bukak je kotak tu,dengan tak semena-mena..

"woi!!yang engkau perabis rokok aku apahal?????"
"abis sekarang aku nak hisap apa perut kenyang2 ni? cuba kau cakap!
mana nak cari kedai jual rokok bukak pagi-pagi camni??"

gua sound adik gua yang dari tadi senyap tersengih2 sambil buat keluar asap ikut hidung.
Macam setan.
ikut hati memang gua nak lancarkan Tinju Maut Harimau Kumbang je..
***

30 comments:

Redzwan Abdullah berkata... [Reply]

Ala... siannye rokok kena pau dgn adik...
Hagagaga...
Aku paham betapa sakitnye jiwa bila rokok kena curi...

Dani Izwan zainol berkata... [Reply]

betul tu..aku aritu tgh mkn nasik layan planet of the apes.trus tak selere.ending mcm celake..

kahkahkah..sbb tak kene rokok boleh tak pose oo esok tuh.

Dzulkarnain Mohamad berkata... [Reply]

patutnye kau hisap je perabis sebelum makan sahur tu..haha

hajime berkata... [Reply]

pergh!
x lengkap dowh sahur ko...
ko bg je terus lain kali...
bg api syurga meragut lalang ke...

Qaseh.Darwisy berkata... [Reply]

Merokok membahayakan kesihatan

*Amaran Kerajaan Uganda..

tasikmerah berkata... [Reply]

sedekah jariah di bulan puasa :)

denanz berkata... [Reply]

ah, rokok. harga melambung ke, bahaya kesihatan ke, rokok tetap maintain. link.

zubeid berkata... [Reply]

ko bkr rokok daun ar.. kt kg mesti byk knn.. hehehe

anzai san berkata... [Reply]

hahaha..
truk dowh!!
agk keterlaluan perlakuan kekanda mu!!
lancarkan jer penyepak 3 bayang
tanpa ragu2 lg..hehehe

sultan berkata... [Reply]

peh... mmg hangin. dah nk abis masa sahur plak tu...

kat umah aku kalo tibe masa adk2 aku blk, kotak 14 tu paling lame bole tahan 1 ari...

l.i.f.e berkata... [Reply]

halalkan saja. sedekah amal jariah. dapat lebih pahala di bulan ramadhan yg mulia

poyotito's berkata... [Reply]

redzwan abdullah,
pau tu takpa, yang tibai sampai habis apahal?bara betul gua.
(TQ,HANYA PEROKOK MEMAHAMI JIWA PEROKOK.)

dani,
tak kena gaya boleh meracau-racau nak tunggu maghrib woo

dzul,
mana solid isap dulu baru makan.
tu fahaman lain brader..


hajime,
tu la tu..
potong betul!
lepas ni gua takkan ragu-ragu lagi!!

qaseh,
gua merokok pun atas nasihat doktor sebenarnya ni.

HA HA

tasik,
ye saya,memang itulah eloknya bulan2 puasa ni.

denanz,
mesti!!mana true lepak mapley hisap rokok bola..

zubeid,
tak kick la balas ngan rokok daun wei...
dah la tembakau pun stok lama punya.

anzai san,
turun la jurus penyepak 3 bayang tu kat gua woi!!!

sultan,
hah!itu la pasal..
tak tentu hala gua sekejap.
siut je.
gua kalu sorang2 pun 14 sehari..

life,
betul la tu..
tak dapat banyak, sikit pun jadi la kan?

~Cinta Milo Ais~ berkata... [Reply]
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
~Cinta Milo Ais~ berkata... [Reply]

alah..gulung2 kertas pastu bakar jadik rokok jugak kan.apa tak sama ke?keluar asap jugak pe

poyotito's berkata... [Reply]

cinta milo ais,
mana feel dah skang ni buat camtu wei..
time sekolah rendah dulu boleh la.
heh!

Don Balon berkata... [Reply]

Tito..
bulang poser ni patutnyer mung cube breti rokok..
tapi nok tanye..
ni ke rahsia tubuh langsing mung?? hehe

poyotito's berkata... [Reply]

don,
koi memang dah lama niat nak berenti!!
aok je tak tau..

mana ada wei!koi minum jamu orang bersalin je 3 kali seminggu.
HA HA

Nuts@Kacc berkata... [Reply]

pandir la aok ni..apa kelas kesalahan mencuri tu di balas ngan Tinju Maut Harimau Kumbang tu...keh rasa la..aok bako je dia tu...baru la brutal...hhahahaha...(yes yes yes...aku kejamm...)

poyotito's berkata... [Reply]

nuts,
balerr..melampa aok ni!

Don Balon berkata... [Reply]

Tito,
Mintok la sket jamu tu..
koi tahun 2003 berat 64 kilo..
Ler ni ade la 90 lebih.. brrrrrrrr...!!

poyotito's berkata... [Reply]

90 lebih??
telan jamu 10 bungkus sehari pun tak jalan koi rasa..

HA HA HA

Darkheart berkata... [Reply]

kalo adek aku...aku tanam blakang rumah dah...huhuhuhu

farah sr berkata... [Reply]

bile lagi adik nak balun rokok abang sampai kosong..

Rambo berkata... [Reply]

rokok biasa sangat.

cube isap dunhill yang lain sikit. kurang orang pow.

amacam?

poyotito's berkata... [Reply]

darkheart,
gila kejam lu nih!


farah sr,
bukan lain takpa,ni bulan puasa kot!

rambo,
mana true hisap light macam lu woi!
HA HA
tapi kalu rokok bola gua jamin tak kena pow

padelkopak berkata... [Reply]

tunggu apa lg...lancarkan saja hikmat tu!!

S.YanaZ berkata... [Reply]

Laa..itu ponn lu nk gaduh tahap tinju harimau kumbanggg...???

Lu isap ler tghari esoknye...
Apa mcm?
Besttt tak sajesyen gua.

poyotito's berkata... [Reply]

idea lu memang terbaik!!!
lu bab2 nak menjahanamkan gua memang A!

nurain berkata... [Reply]

haha..sadis dan mndebarkan..ape yg terjadi selepas itu..?

poyotito's berkata... [Reply]

ending dia gua dapat juga sedut dua tiga pam. syukur...