Rabu, 24 September 2008

ini malam gua ingat nak pergi terawih la..

pejam celik pejam celik, hari ni dah masuk 24 haribulan september.
maknanya dah 24 hari juga kita semua berpuasa. bagi yang berpuasa la.
maknanya juga lagi 6 hari saja lagi nak menyambut aidilfitri yang menjanjikan seribu satu makna dan juga kuih-muih serta aneka juadah yang solid-solid semuanya.
tapi sebagai seorang dewasa gua rasa kemeriahan aidilfitri tidak lagi semeriah zaman gua kanak-kanak dulu. kalau dulu kecik2 gua dapat duit raya, sekarang gua pula kena bagi duit raya. walaupun gua ni bukan spesis yang berduit sangat, gua akan pastikan juga adik-adik serta anak buah gua mendapat suntikan duit raya yang secukupnya. gila mana boleh tahan pagi raya kena hanjing2 dek adik-adik gua pasal tak bagi duit raya?

walaupun blog gua ni biasanya menghidangkan entri-entri yang berpotensi untuk membuat lu orang semua ketawa ataupun paling koman sekalipun tersengih, namun hakikatnya hidup gua di bulan puasa ni bukanlah begitu menggembirakan. banyak perkara2 sadis menimpa gua dalam tempoh 2 minggu gua berpuasa ni.kejadian-kejadian yang menyebabkan gua mencarut,memaki hamun, dan juga menyumpah seranah siang-siang hari. tapi setelah dimuhasabah balik gua anggap ini semua ujian Tuhan terhadap hambaNya sahaja..

gua sebenarnya nak tulis entri lain pagi ni tapi kompiter pinjaman ni macam sial la pula, monitor dia kejap off kejap nyala ni apa cerita brader.. naik berpinau mata gua beb! kompiter gua jangan tanya kenapa. nanti lepas raya gua cerita. skang ni nak cerita menda kejap-kejap maki hamun kompiter?cakap banyak pun tak guna, ini hari gua nak balik kampung. satu keputusan yang bakal buat gua kembali menjadi manusia normal dan juga akan membuatkan hati gua jadi tenang semula. tidak seperti sekarang.

jadi sebelum gua balik siang karang gua nak memohon maaf dan juga mengucapkan Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang kepada semua yang membaca blog ini dan gua juga ingin mengucapkan selamat berpuasa hingga ke maghrib.

***
nota:kepada sesiapa yang nak datang beraya rumah gua, sila datang raya kedua atau seterusnya pasal raya pertama gua kompom pergi beraya rumah awek2 punya.

HA HA!


update: 'awek2' pada pemahaman gua hanyalah merujuk kepada perempuan2. awek tidak sama maksud dengan kekasih dan teman wanita.
sekian terima kasih.

36 comments:

Amaradona berkata... [Reply]

peh,sekali sekala lu kuat juga muhasabah diri..ah,kabor baru clash?takkan nak pegi beraya juga rumah dia?

Jack a.k.a adDam berkata... [Reply]

"pejam celik pejam celik, hari ni dah masuk 24 haribulan september.
maknanya dah 24 hari juga kita semua berpuasa."

Err... aku ngan Hajime 23 hari jek dowh... Kitorang kantoi first day pose...
Oh lupe, Yoshz pon same gak... 23 hari...
Tatau la kot dorang dah update...

valsa nine berkata... [Reply]

hoho. awl seyh blk kampung. bagus jugak kalo blk boleh buat lu jd org normal.. erk! abes skrg abnormal ke? parahh..

stuju2. muhasabah diri xleh tinggal. ujian tu jdkan kte sume kental! hoho
hurm, hulur duet ry ler cni siket.

slmt pose & raya. nk mtk maaf rs cam xde bt dosa lg kut. hoho :D
nnt2 lah!

padelkopak berkata... [Reply]

ok bro!!selamat...lu blk kasi tenang pikiran dulu...kasi datang berkat balik...selamat hari raya juga...

atune® berkata... [Reply]

lor..g mgubat hati yg lara kah??kalau lu jd normal..title blog lu kene tukar beb...xleh separa normal dah...
kompiter yg padam² tuh kasik campak longkang sajo...

alif-mikail berkata... [Reply]

poyotitos..
ah! bukan koi tak tahu.. aok meme ramai makwe.. sipot la.. raya pertama takde rumah.. nanti koi bakar mercun katak campak ikut tingkap.. aok raya pertama tidur je ..

rahimin idris berkata... [Reply]

woi, drift tu elok2 sikit. jgn kasi malu orang jengka.

akumasihdisini berkata... [Reply]

bagus laa ko dah sedor ke diri...

tasikmerah berkata... [Reply]

weh.. cepatnya balik raya. aku selasa depan pun kerja lagi tau dak... ni yg jeles nih...

selamat hari raya bro... maaf zahir sahaja :)

Daus berkata... [Reply]

lu pun balik kg awal jugak ke? tak true le..dia afdal malam raya baru packing barang nak gerak balik kg beb..

.farah. berkata... [Reply]

slamat ari raye. :)
awek2? bape juta awek lu ada?

Ojie berkata... [Reply]

gua rasa lu jadi sopan pulak kali nih..huhu

selamat raye beb..

farah sr berkata... [Reply]

selamat raya!
jalan baik2 no
maaf zahir batin

aiseh,
raya pertama aku nak dtg umah ko
raya kedua aku gi umah partner
aiseh! tak jadi gi umah ko..

pjoe berkata... [Reply]

balik lelklok
kirim salam awek2 kg lu
ckp
gua kim salam maut

Si Kachak Suparjo berkata... [Reply]

oi oi.

Slamat Hari Raya la.

Simpan sorang awek gebu bergetah ntuk aku.

Jasa mu ku kenang.

sultan berkata... [Reply]

ko tolong kirim sayang kat awek2 tu...

Dzulkarnain Mohamad berkata... [Reply]

selamat hari raya potato..bawak moto/kereta tu hati-hati skit. jln jengka tu jgn dibuat main..
jln tu kecik..jgn main cilok2..kalau ada kete dpn baik toksah memotong..dh tak muat..

Hanim berkata... [Reply]

Selamat Hari Raya dan semoga berbahagia sentiasa

S.YanaZ berkata... [Reply]

Konpem lu ada awek yg ramaiii...?
Konpemmm...???
Konpem kerat jari kaki???

Redzwan Abdullah berkata... [Reply]

Aku nak pergi raya umah ko la... Tapi raya kedua aku ada meeting dengan Pak Lah... Raya ketiga ada meeting dengan Ronaldo, pastu raya keempat gua ada meeting dengan Ahmadinejad... Huh, raya kelima boleh tak? Kuih ada lagi ke?

l.i.f.e berkata... [Reply]

perghh sopan giler entry kali ni. dah lah tu, awal giler balik kampung. balik awal tu tolong apa2 patut. jangan duk main meriam je udah ler

selamat raya!

weeya berkata... [Reply]

selamat hari raya.
selamat pulang ke kampung.

alia berkata... [Reply]

selamat hari raya...behati2 di jalan raya...mlm -mlm jng jadi hantu raya :p

biskutrajin berkata... [Reply]

ha...bile dh balik dh jd normal, hulur2 le duet rye ke sume bloggers ye..

antusabun berkata... [Reply]

Kesian betul lu ye

kusutkusut berkata... [Reply]

makcik insaf sekejap...

hok2..

syafiqah berkata... [Reply]

selamat hari raya! saya sudah approve anda di facebook. wahhh *tiba-tiba* =P

man_helang berkata... [Reply]

salam lebaran...

Don Balon berkata... [Reply]

Awenye aok balik..
datanc la krumoh koi weh..

Nuts@Kacc berkata... [Reply]

selamat hari raya,maaf zahir dan cyber..

klau aok balik kg tu memandu,berhati2 la di jalan raya..lembu pak leman..kerbau pak mat..kambing mak jah..itik pak uda.. ayam tok imam suka mengeteh kat simpang 3 tu...

ibrahim_n berkata... [Reply]

kalo bulan puasa nih memang cepat hot....
but tak lama dah
nak raya

marzuki berkata... [Reply]

esok kita beraya, woo hoo

abdullahjones berkata... [Reply]

selamat hari raya.

afred berkata... [Reply]

cepat la update, aku sangap nie

~Cinta Milo Ais~ berkata... [Reply]

selamat hari raya..oiit lamanya beraya ni tak balik lagi ke?

poyotito's berkata... [Reply]

amar,
born..born..
tak sia2 gua lantik lu jadi idola gua. lu tau2 je gua nak pergi rumah dia. cilakak lu born!

jack,
dah! lu jgn berkawan dah dgn diorang tu. perosak rakan sebaya tu.

valsa nine,
betul beb! kampung tu dah macam syurga dunia bagi gua.
duit raya? tunggu gaji gua 300 ribu seminggu gua bagi lu.

padel,
orait! gua dah tenang ni..

atune,
gua balik kampung je normal, balik sini semula jadi balik perangai lama..

alif,
mana ada wei! 'awek2' tu awek orang seme tu..

rahimin,
baik bos! gua dah training kat kuala sentul.lu jgn riso.

akumasihdisini,
aok doa2 la koi sedor sokmo..

tasik,
yang lu kerja tu apahal, nganggur je cam gua ni.. cuti je sepanjang tahun.
HEH!

daus,
gua ingat pun camtu beb!
tapi tu la duk sini buat dosa je baik gua balik mesin rumput..

farah,
lu jgn percaya beb! 'awek2' tu merujuk kepada awek orang seme tu..

ojie,
sekala-sekala kena la sopan juga..

farah sr,
wei apahal tak datang je?
gua dah stenbai sirap beb itu hari.

pjoe,
lepas gua kirim slm, awek2 tu semua mintak gambor lu. habis la lu kena santau gua rasa lepas ni.

si kachak,
peh..kacak2 lu pun mintak kat gua?

sultan,
diorang tanya sapa Sultan tu?
diorang kirm salam penampor plak kat lu.
HA HA!

dzul,
peh..! aok ni tau2 koi suka mencilok jalan jengka tu.
aok pun selalu buat ni..

jalan tu memang sempit pun. kedekut tar sungguh kerajaan.

hanim,
selamat hari raya..

s.yanaz,
awek orang semua tu woi!!!
apa lu ingat gua playboy sgt ke?

redz,
peh..betul sibuk lu nih!
raya ke 5 tak boleh dol! gua nak pergi beraya rumah gerrard.

life,
mana musim dah main meriam wei..
itu zaman pra matang dulu boleh la.

weeya,
ya!selamat. gua dah selamat sampai sini balik pun.

alia,
selamat hari raya..

biskut,
tunggu gaji gua 300 ribu dulu seminggu.amacam?

antusabun,
peh..kesian je?
bank in la barang seribu dua kat akaun gua.
HAH!

kusut,
bagus! makcik macam ni la kita cari zaman sekarang ni.

syafiqah,
hahah siut je komen!
selamat hari raya..

man,
salam lebaran juga..

don balon,
koi dah masuk gelanggi itu hari.
tapi haram tak tau camana nak kontek aok..

nuts,
alhamdulillah gua dah selamat kembali..

ibrahim,
hah lu tau takpa!
silap sikit mencarut, silap sikit nak maki hamun.

marzuki,
woo hoo esok kita beraya! raya ke enam la tapinya..

abdullahjones,
selamat hari raya..

afred,
ok!ok! karang gua update.

cinta milo ais,
HOH!
gua baru je sampai petang tadi beb!
maklumlah orang kampung sayangkan gua.
diorang tak bagi gua balik cepat2.

to All,
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..
MAAF ZAHIR DAN BATIN WALAU DIMANA LU ORANG SEMUA BERADA.