Sabtu, 20 September 2008

ini zaman dulu punya cerita # 2

Dulu masa saya tingkatan tiga, saya ada jatuh hati sama satu makwe. Nama dia Siti Syarifah Mohd Jani. Saya memang suka betul pada dia. Badan kurus, kulit tak cerah sangat, lemah lembut saja orangnya. Berjalan serupa nak rebah saja tiup dek angin. Suka betul saya perhati gelagat dia. Jangan kata dapat bercakap, dia pandang saya pun saya jadi berdebor lain macam.

Masa tingkatan tiga tu dia sekelas dengan saya. Sebelum tu haram tak perasan dia kelas mana. Yang saya tahu masa tingkatan tiga tu saya kerap conteng conteng kitab dia. Saya punya la pemalu time tu, jadi itu je laa cara yang ada untuk mendekati beliau. Lagi satu dia ni pandai orangnya, saya ni asal periksa je nombor dua puluh lebih. Tapi saya duduk kelas pandai jadi tak ada laa malu sangat. Malu pada dia je lah.

Saya tak mau pakai posmen posmen pasal nanti kalu tak dapat ayat beliau, saya juga yang malu. Dia selalu tinggal buku dalam laci meja dia. Lepas satu satu kitab dia saya conteng. Lepas kena conteng pun beliau masih tinggal lagi buku bawah meja. Base degil. Mula mula conteng bukan bukan saja. Tapi lama kelamaan dah berat ke mengayat pula. Tapi haram takda respon. Dia usha panas saja pada saya. Namun setelah sekian lama dia respon juga. Penat juga hari hari tulis 'ilebiu'. Saya jadi happy tahap dewa dewi. Lepas pada tu saya semangat betul nak pergi sekolah.

Dipendekkan cerita, hujung tahun tingkatan tiga, saya pun couple la sama dia. Namun disebabkan saya pemalu bukan main masa tu, jadi tak ada laa duduk bercinta je dalam kelas. Sekolah agama pula tu, memang bahaya couple couple ni. Kena tangkap nanti habis laa kena bersanding dekat perhimpunan. Mana nak letak muka brader..

Percintaan secara rahsia gua berjalan dengan lancar sehingga gua kena buang asrama kerana mengumpul pelbagai kesalahan asrama dan juga kesalahan kesalahan yang entah menda menda punya kesalahan. Tidak ada gunanya saya listkan disini. Buat malu saja.

Dipendekkan cerita sekali lagi, saya berkawan dengan dia sampai tahun 2004. Sepanjang tempoh tersebut memang banyak kali betul saya menduakan beliau. Saya ejas makwe lain pun pasal dia jauh dari saya. Kalu dia sentiasa ada disisi saya, saya tak buat macam gitu rasanya. Zaman tu tengah buas, jumpa makwe solid sikit mula laa lembik leher mengayat. cilake..

Lama kelamaan dah tak tahan agaknya dengan perangai saya, dia pun mintak lepaskan dia. Amboi, dah macam mintak cerai pula. Tapi sebab saya ego dah ada makwe lain masa tu saya pun terima saja dengan hati terbuka sambil kabor orait. Tapi malam tu saya jadi terkebil kebil bijik mata tak boleh tidur apahal?

***

Ralat: Ini hari adalah birthday beliau. Itu pasal cerita ini wujud.

34 comments:

hajime berkata... [Reply]

hmm...
mmg tak berfaedah...
dah la jiwang...
btw...
meh sini no die...
ade lagi dok?
aku nak wish bday die ni...

poyotito's berkata... [Reply]

HAHAHA
takpa!takpa!lu kirim kat gua je la lu punya wish tu amacam?

pjoe berkata... [Reply]

aku sekolah semua jantan
haih

selamat hari jadi siti syarifah mohd jani

*lambai2 tgn kat dia kalau dia baca blog ni
haha

Don Balon berkata... [Reply]

tito,
pasey koi machanc biaser dengor je nama ni? dia budok kampung koi ke?

poyotito's berkata... [Reply]

pjoe,
semua lelaki?
peh....!

don,
bukan. dia budok purun.

ms.eafatihah berkata... [Reply]

ces..
kalu aku jadik siti syarifah mohd jani..dah lame aku pijak2 hang!heh!

atune® berkata... [Reply]

pergh..playboy rupenye....hekhekhek

Qaseh.Darwisy berkata... [Reply]

tu lah..aku pun mempersoal kan tingakatan 3 smp 2004 tu brape taun?

hampeh..aku menci lelaki mcm ko! tinggalkan akuh!!

dem..

ari ni besday membe aku..may b membe aku tu x-awek ko kot..tapi nama dia ros..da tkr nama kot.

HAPPY BIRTHDAY..

rahimin idris berkata... [Reply]

gampang. borak pasal awek je terus tukar bahasa diri jadi 'saya'. dengan mak ayah pakai 'aku' je!

Marzuki berkata... [Reply]

jgn lupa jawab tag:

http://dilarang-melarang.blogspot.com/2008/09/3-fakta-ringkas-mengenai-aku.html

man_helang berkata... [Reply]

bro...aku penah bercinta dr part 2 sampai aku dah 3 tahun keje...ko pk lah berapa lama...tp org lain yg rembat...cam haram rasanya...

apek terror berkata... [Reply]

beza dgn gua yg budak pempuan asyik usha gua memanjang...

Redzwan Abdullah berkata... [Reply]

Hahaha..
Poyos sial...
Playboy giler ko...
Haha...
Tahan pulak awek tue kat ko yerk...
Boleh bla la citer ko nie...
Sedap+jiwang...

ralat: Aku sbnrnye tak berapa nak layan jiwang ni tp kalo Poyo yang tulis, no hal jer...

sayakawanredzwanabdullah berkata... [Reply]

wuhu.
dari fOrm 3 smpai 2004.

nwy.
hepi bufday kepada siti syarifah mohd jani.

hajime berkata... [Reply]

sile lihat saye punye blog...
anda akan nampak 'kimia' antara saye dan ex anda...
=op

poyotito's berkata... [Reply]

fatihah,
siti syarifah mohd jani tu baik budaknya,bukan macam lu nak pijak2 orang.
HA HA

atune,
sekali playboy tak bermakna selamanya playboy.
wakakka

qaseh,
itu gua zaman dulu beb!

min,
gua dah agak lu mesti berangin punya.
HAHAHAHAHA

*gua cakap ngan mak bapak kome la!

marzuki,
orait!

man,
peh..lagi lama siol!!
pedih kan kene cam tuh?

apek,
nasib baik la gua.
gua seboleh2 taknak sama ngan lu.
HA HA

redz,
lu punya ralat tu buat gua terharu beb!

kawan redz,
cuba lu teka berapa tahun?
dapat kalu..gua bagi dunhill 14 dua batang.

hajime,
gua dah tau.
jeles gua dowh!

Dzulkarnain Mohamad berkata... [Reply]

jiwang
jatuh cinta
pecintaan
berjalan lancar
berdebor
malu
mengayat
respon
couple
bersanding
menduakan
ejas
awek
solid
ego
malam
tidur
cengkerik

hah! cerita jiwang memang tak lari benda2 nih.

klise dan skeptikal betul..hahaha

l.i.f.e berkata... [Reply]

ah! kata ganti nama diri kamu celaru betul lah. kejap saya, kejap aku, kejap gua.
apa ni kisah 3 orang manusia yg lain2 ke ah?

Amaradona berkata... [Reply]

Ini orang kabor letup percintaan ni..tapi betul ke solid siti syarifah ni?passing le nombor woi!

sayakawanredzwanabdullah berkata... [Reply]

30 tahun aa?

aha aha aha.

poyotito's berkata... [Reply]

dzul,
lain tu semua gua setuju. tapi apa kaitan dengan cengkerik pulak woiii

life,
sorry la beb!gua sentimental sikit time tulis entri ni. tu pasal kucar kacir hasil dia.

amar,
betul beb!sekarang lagi solid kuasa dua. ah!mana boleh! gua risau rosak je budak tu dapat kat lu kang..

kawan redz,
peh..nasib baik salah.
gua berdebor je tunggu jawapan lu.
selamat rokok gua.

HA HA

af [ R ] ed berkata... [Reply]

pjoe,

gua pon skola sume batang beb.xde pengalaman nk ngrat ngorat conteng dlm buku cam poyotito.

kirenye cerite poyotito ni xde la x berfaedah mane, kire ade manfaat kat gua la yang takde pengalaman ngorat camtu. hahaha, leyh wat drama nie.

poyotito's berkata... [Reply]

peh..rugi lu beb!
yang lu sekolah jenis kebangsaan batang semua tu apahal?

kusutkusut berkata... [Reply]

haha..ada juga letup percintaan eh kau ni..

af [ R ] ed berkata... [Reply]

poyotito, mane gua tau beb skola tu sume batang. gua dpt offer, gua masuk jek. xde lak dlm surat menyurat tulis " AMARAN !sekolah ini semuanya batang"

hahaha

Daus berkata... [Reply]

letup percintaan ke jerat percintaan ni?

Dani Izwan zainol berkata... [Reply]

tingkatan 3 sampai 2004?

lu mmg kental bro..

padelkopak berkata... [Reply]

hati ko keras mcm batu roy!!!hahaha...

poyotito's berkata... [Reply]

kusut,
lu jangan terpengaruh sangat dengan budak amar tu wei.

afred,
hahaha betul..betul..

daus,
gua syak dua2 pun boleh pakai ni woi.

dani,
kalu tingkatan 3 sampai 2008 lagi kental gua ingat..

padel,
oh!peperiksaan..

HA HA

akumasihdisini berkata... [Reply]

jiwang karat gak ko nie upernyer...ingatkan brutal abis...ngape ek tetiba ko boleh tulis kisah jiwang karat ko nie...ke ko gila talak ngan dia?

poyotito's berkata... [Reply]

akumasihdisini,
hish!..kan gua dah taruk ralat tu brader..gua tetiba teringat nk tulis pasal dia pasal 20/09 tu hari jadi dia. gila talak hapebendenye...

Suka Bebel berkata... [Reply]

pergh! jiwang jugak kau ni. yang dah sudah tu biar aje lah pegi.yang kau sangap talakkan dia tanpa kompromi tu kenapa?ha ha

biskutrajin berkata... [Reply]

kasihan sungguh syarifah mohd jani...nasib die x kejar ko ngn penyapu burok...eheh

sulie berkata... [Reply]

dari tingkatan 3 ke 2004.. hmm.. lama tu. tapi kalo masa ko tingkatan 3 tu tahun 2003, pastu tahun 2004 tingkatan 4, maknenye staun je la.. keh keh keh.. yaa!! pengiraan matematik yg bijak oleh encik usin! =)