Sabtu, 25 Oktober 2008

di dada ini penuh dengan parut luka yang kau tinggalkan sebagai kenangan


ini gambor saya dengan dengan adik saya baru siap mesin rumput belakang rumah. adik saya ni gila babi degil macam setan. dia selalu bertengkar dengan kakak saya. menangis-nangis kakak saya dibuatnya.dengan emak saya pun dia ni susah nak dengar cakap. tapi dengan saya tidak pula.kalau saya suruh buat kerja mesti dia buat. saya saja taruk gambar ni sebab hari ni saya nak balik kampung. saya rasa mesti emak bapak saya rindukan saya. start lepas raya hari tu sampai hari ni haram satu kali pun saya tak talipon tanya kabor.padahal benda bukanlah susah pun.

amacam?bahasa gua ada nampak macam anak yang soleh tak?

56 comments:

@tune® berkata... [Reply]

err..bab anak soleh saye tatau..tp anak solehah kot!

mase awak jd adik..awak ade degil gila babi mcm setan x dgn arwah abg awak dan kakak awak?

DarabDua berkata... [Reply]

laa.. lu pegang kontrak mesin rumput jugak kt kg.
haha!

pasal tak talipon tuh lu kna tgk iklan raya TM. haa.. br insap mari gua syak.

chopstick berkata... [Reply]

wahhh cantiknyaa umah pakwe aku..bila nak bawak aku gi ni?hahahaha..iye pakwe,kamu memang anak solehh..soleh sangat2!=P balik nanti kem salam emak ye!

.farah. berkata... [Reply]

haha.pic tahun bile tu weh? ala..aok saje je nk tunjuk bodi yg konon konon taf tu kan? kan? aok jgn tipu la..koi tahu niat sbenor aok tu..ekekeke..
( gua mmg suke sakat lu lah )

poyotito's berkata... [Reply]

atune,
saya kan budak yang baik, dah tentu la ada.. lagi power dari adik gua.
haha

darabdua,
itu tender sepanjang zaman tu beb!
asal balik mesin rumput.
tender pegi kedai adik gua ambik alih skang ni.

chopstick,
err..kang habis lu kena soal siasat ngan mak gua.haha
orait!nanti pakwe kabor makwe kirim salam.

farah,
awal tahun ni gamaknya..
ah lu memang!!
kucar kacir gua lu kerjakan

one love berkata... [Reply]

soleh wo!
kiranya kita leh geng la!
saya pun malas tepon mak ngan abah!
sampai kekdg, mak saya tepon, "hidup lagi anak mak nih ha!"

:p

-flip.flop- berkata... [Reply]

bestnye dapat main buai tu....

LediAgli berkata... [Reply]

ishk.. mai mesin rumput umah aku mehh

LediAgli berkata... [Reply]

jap.. apsal lu nyer tajok macam jiwang?

poyotito's berkata... [Reply]

one love,
sedang molek!lu solehah tak?haha
gua pun penah kena ayat tu beb.
pediiiih je.

flip flop,
bukan buaian biasa tu gua bagitau lu.
tranmisi automatik 5 kelajuan tu...
haha

lediagli,
berapa ringgau tender lu bukak?
*gua nak tulis lain tapi dapat akal lain la..
haha

Nazra berkata... [Reply]

saya rasa ayat awak seperti lelaki yang smart skema, haha :P
ikhlas, okay ;)

nurain berkata... [Reply]

wahaha..time aku nengok pix ni..tnpa entri..aku ingt org isap dadah(huu..jgan mare)..p ko mg sopan la..leh la wat menantu aku nnt..kuikui

Qaseh.Darwisy berkata... [Reply]

Ayat ko jea nampak mcm soleh,tapi ko haram jadah x soleh kot..baik ko tepon mak ayh ko sblm telambat.nah amik hp ni..no jea 013 tapi digi tu..mak ko pakai line digi kan?

ulasan dipadam berkata... [Reply]

adik kau mesti degil sebab dia jadikan kau idola dia.

bukti: dia dengar cakap kau sorang je.

hah.
siapa yang patut dipersalahkan sekarang???

ahahaha.

Darkheart berkata... [Reply]

macam padang bola laaa laman rumah kamu....seb baik rumah aku xde kawasan berumput kalo x aku kot jd mangsa huhuhuhu....

ms.eafatihah berkata... [Reply]

terhegeh2..celah mane ko anak soleh plak.dah la melawan cakap mak.dh kate jangan main api..ge main jugak!

poyotito's berkata... [Reply]

nazra,
gua kalau boleh memang nak jadi skema.
haha

nurain,
jauh menyimpang lu nih!

qaseh,
talipon menda,ni jap lagi gua terus balik je..mak gua pakai selkom beb!
barula 8pax!

ulas,
peh!dah siap bukti tu gua nak kabor apa lagi..
tapi gua tak ajor dia jadi degil beb!rakan sebaya dia la punya kerja ni gua syak.

darkheart,
hah!lu tengok siap ada tiang gol tu beb!gua datang gian main 1 sebelah pun jadi..
*selamat la lu..

ms.eafatihah,
itu dulu beb!
lu memanjang nak kondem gua je..
huh!!
:)

miezi berkata... [Reply]

semoga awak selamat sampai.Hahaha

nana berkata... [Reply]

salleh!

yoshz berkata... [Reply]

Cheh. baru mesin satu kaki persegi dah berenti minum air sarsi. bahasa budak solehah apanyer? mcm budakyangjahat adalah..haha

poyotito's berkata... [Reply]

miezi,
terima kasih kerana mendoakan saya.
hahaha

nana,
salleh korok mung!
hahaha

yoshz,
air tu minum lambat2 kang tawar wehh
ah!itu lu..
tapi lu ni lagi ngam kalau taruk budakyangtaksenonoh la gua ingat.
haha

akumasihdisini berkata... [Reply]

pergh...rasa nak gugur jantung gua baca lu punya entri beb...rasa nak nangis guling2...pastue hantuk kepala kat dinding...lu memang ada bakat bab...bakat untuk jadi anak soleh...serius beb...wa cakap lu(apasal aku plak tukar style cakap nie???)

afred berkata... [Reply]

kalau la lu jadi artis, gambo ni masuk mangga dowh.. pergh.. hahaha.. cantik gak kawasan umah lu, jeles ni beb.ampang xde camni.

afred berkata... [Reply]

tetibe gua rase cam nk tau, lu kasi stori sikit, nape lu ni bukan bad guy tapi bad luck. haaa amcm? 15 episode gua kasi lu. kamon kamon.

this.is.not.me berkata... [Reply]

bai,nk jujur neh..
x macam pun
muahaha~
xD

safwanisa berkata... [Reply]

amende tajok post xde kaitan dgn post nih...bahasa lu kasi jiwang sket baru masuk beb...haha, nice entry

Alice berkata... [Reply]

sekali baca dah tahu tak soleh. lagi-lagi dua ayat terakhir tuh. wakakaka.

kalau nak jimat pun, lu miscall sudah.

l.i.f.e berkata... [Reply]

pegi balik cepat! rumput rumah mak kamu dah panjang tu. membahaya utk kesihatan

APE-KO-KESAH???? berkata... [Reply]

weh..
oak rase kan, oak nie anak solehah x???
nk kabor nie, koi link blog oak..
oak dop kesah kan??

tasikmerah berkata... [Reply]

perggghhh.... tajuk tu yg saya minat sekali... :)






-saya yg solehah juga-

Encik Bibir berkata... [Reply]

tak nmpak parut pon dlm gmbar tuh? hehe

Che Sue berkata... [Reply]

ah ko mmg soleh sejak dulu lagi poyo..dah terpancar Nur tu kat tapak kaki ko tu..

mrblind berkata... [Reply]

setakat bahasa je nak nampak mcm anak yang soleh..x leh blah bro..pergi tepon mak ko skrang..kang kena sumpah jadi batu..

Si Kachak Suparjo berkata... [Reply]

Aok kan Matt Damon, musti la adik aok respect kat aok.

Rajuna berkata... [Reply]

soleh tak soleh belakang citer. bulan2 ada bagi mak duit tak?

hanis berkata... [Reply]

soleh lah sangat!

pjoe berkata... [Reply]

tak pakai baju?
ni pp punya pengaruh!

Suka Bebel berkata... [Reply]

ayat macam mabuk maruku je?baru mula raya deepaval aok da melantak maruku siap siap? ke mabuk kari kambinnnn?

rahimin idris berkata... [Reply]

woi, aok nak tulis buku kanak2 ke ni?

Don Balon berkata... [Reply]

elemek..blakanc rumoh aok ader padanc bolo tuu...

sultan berkata... [Reply]

ada... ada... macam saleh yaacob. hihi...

kecik berkata... [Reply]

gua brape kali close lu punye blog.gua rase cm salah masuk.xkan 5 hari gua xde lu jadik anak mithali! ah ni dah lebih!
mesti penangan ular sawa ni! demmit!

padelkopak berkata... [Reply]

bagusla lu da insap!

Radius.F berkata... [Reply]

balik selagi boleh balik, banjir sok tak lepas nak balik pulok..

farah sr berkata... [Reply]

tajuk macam best..
tapi entri tajuk apsal tak sama?

.::c!kzUrA::. berkata... [Reply]

huh..mmg soleh la..haha...

p/s: baik lu tpon mak bapak lu slalu..cian kat dorg..

biskutrajin berkata... [Reply]

jgn jadik cm iklan dlm tibi 2 dh le..."telefon pon x ke ayah?"

Dzulkarnain Mohamad berkata... [Reply]

macam padang sekoloh je kt belakang nu..

aok buat kontrek menebas padang ke hape?

biskutrajin berkata... [Reply]

jgn jadik cm dlm tibi 2 sudah la ye..."telefon pon x ke ayah?"

cikin berkata... [Reply]

baca tajuk, ingatkan citer pasal awek. rupanya jauh menyimpang. selamat pulang ke kampung...

*dah blk sini blk dah pun kot. ekekkek

ilazz berkata... [Reply]

bahasa yg menyentuh kalbu. Nak2 bila awk describe adik awak. Fuhhh!! dalam tuuu. :P

weeya berkata... [Reply]

wah!
kurus tapi sasa~
haha.

Ahmad Azrin Aziz berkata... [Reply]

hai abang berotot ketul2..

hahahahaaa...

poyotito's berkata... [Reply]

akumasihdisini,
ye dok?
peh..kelu tangan gua nak reply beb!
haha baru aok tau penangan gua lu gua lu ni...

afred,
ah kalu gua artis jangan kabor mangga..ciku,betik,salak, nangka semua gua pastikan masuk.
hahah
dia lepas mesin memang cantik je..
*pasal bad guy tu gua goyang la nak jawab. nanti gua pikir jawapan yang solid.

thisisnotme,
ah lu memanjang nak bangkang gua je..frust betul gua!
haha

alice,
ah!ni lagi sorang.
ish segan la gua main miscall2..

life,
gua dah setelkan semua beb!

apekokesah,
gua kadang2 je la datang solehah tu.kadang degil juga..
*link saja.koi tak kesah lalu..

tasik,
ah lu memang jiwang..gua tau tu..

encik bibir,
dia orang2 terpilih je boleh nampak beb!lu tak terpilih la tu..
haha

che sue,
peh..ikut hati memang gua nak kabor ilebiu je kat lu nih.

mrblind,
dari jadi batu,gua rela mak gua sumpah gua jadi pasar malam. ada juga guna pada dia.

si kachak,
haha ni nyindir gua ke apa ni?
kucar kacir dah gua nih!

rajuna,
ah sudah, takda beb!abis tak soleh la gua ni?

hanis,
iye wei....
haha

pjoe,
lu jangan petik ikut dan king tu wei. mengamuk dia kang!
haha

suka bebel,
gua mabuk tosai agaknya..

rahimin,
boleh ke ha?gua teringin juga tuh!

don,
hoh!mari la nak berentap.
tapi gua kena repair dulu la tiang gol tu..

sultan,
peh!saleh pun saleh la.
asal ada bunyi 'leh' pun kira solid dah.

kecik,
haha
mithali kemenda la gua ni weh..
lu nak try pulak ke beb?

padel,
gua menyamar je nih..

radiusf,
ye sungguh wei.. gua ikut hati memang nak duk kampung je terus..

cikzura,
iye la..iye la..

biskut,
insyaAllah gua akan terus berusaha untuk tak jadi macam u.

dzul,
padang sekoloh menda siap ada kolam tu.. gua kontrek tebas rumput blakang rumah memang gua pegang.

cikin,
hmmm..gua dah balik sini pun..

ilazz,
haha
lain macam je komen lu nih..

weeya,
lu jangan kuat sangat.
dengor dek orang segan gua..

ahmad azrin aziz,
ini ongbak tengok gerun dia beb!
haha

farahsr, safwanisa,
gua nak tulis benda lain sebenarnya beb!tapi tiba2 jadi hilang akal,tu yang tulis benda ni..

StingRay berkata... [Reply]

aku rasa...adik ko x brani nak bertengkar ngan ko....jadi..nk lepas tensen...akak ngan mak dia jadi mangsa..hahaaa...normal la tu... "aku kan abang"

orensangkuit berkata... [Reply]

rajin
leh mintak upah 20 sen kat abah anda..