Selasa, 2 Jun 2009

Sumpah beb..!! Gua mana ada pakai susuk..!!

Pada suatu tengah hari yang sangat tengah hari, gua dengan berkain pelikat dan berbaju Liverpool meluncur laju sambil mulut menyanyi-nyanyi lagu 'Cintaku Sampai Ke Euthopia' menuju ke sebuah kedai menjual air tebu, air nenas, laksa dan juga keropok.

“Cik Yah, bagi keropok dua ringgit.”

“Dua ringgit..??Nanti kejap. Aok punya pasal Cik Yah goreng lain. Baru sedap makan panas-panas dok?“, balas Cik Yah bersahaja. Strategi orang meniaga.

Gua senyum. Apa gila time camtu nak buat muka garang.

“Aok habis dah ke sekolah..??”, tanya Cik Yah sambil memasukkan keropok ke dalam kuali yang memang sedia panas. Saja tak nak bagi gua rasa menunggu lama la tu.

“Ha’ah. Habis dah..”,jawab gua ringkas dengan mata meliar usha makwe-makwe sekolah menengah balik sekolah.

Rancak juga gua bersembang, dari perihal adik gua yang darjah enam tu membawak ke soal kerja.Tengah rancak gua bersembang, kebetulan ada satu kutu lalu.

“Dia ni pemalas ni. Mak dia dah tolong cari kerja pun tak nak kerja lagi.”, kata Cik Yah merujuk kepada kutu yang lalu tu dalam nada mengumpat. Sampai muncung-muncung mulut.

“Nak buat camana, dia berasa muda lagi. Esok terasa nak kahwin menggelupur la cari kerja tu”, gua jawab lebih kurang.

“Aok umur berapa dah..?? Tahun ni 18 la dok..??”, Cik Yah tiba-tiba tanya gua.

“Hish..!! 18 menda, kome ni dah dua puluh lebih la Cik Yah..!!”, jawab gua dengan wajah berseri-seri.

***

Dalam perjalanan pulang gua sambung balik menyanyi lagu 'Cintaku Sampai Ke Euthopia' dengan hati riang. Cemas cemas lagi sedap dari penyanyi asal.

Nota: Keropok Cik Yah sedap betul hari tu.

33 comments:

macha_sezs berkata... [Reply]

1st!

hahaha.taktik orang beniaga tu bro~
hahaha.

kecik berkata... [Reply]

lu jgn caye tipu helah cik yah tu.

jangan!

nana berkata... [Reply]

cik yah terlupa pakai contact lens. sabar yeee

John Doe berkata... [Reply]

puihh!!

John Doe berkata... [Reply]

puihh!!

cujen berkata... [Reply]

STATEGY ORANG BENIAGA...HIHIHI

wadefuk berkata... [Reply]

tp memg nmpk muda pon

haNie berkata... [Reply]

propa jek tu weh..
nk suh lu dtg selalu..
hahahaha :P

@tune® berkata... [Reply]

eleh...18 la sgt...bukan ko da senja ke euthopia ke?

langkasuke berkata... [Reply]

weh, cik yah tu umur bape. kot2 die berkenan ngan lu ker.

gua syak ni hehe..

S.YanaZ berkata... [Reply]

Bro., mcm mana lagu CintaKu Sampai ke Ethopia...?
Nyanyi sepam gua nk dengar.

Fadh berkata... [Reply]

ha ha ha lu mmg cepat perasan laa bro...xde ke makne nye cik yah tue nak puji ko tue...cik yah tue kan rabun...mana laa dapat beze kan muka ko tue he he he

HazirahMahadzir berkata... [Reply]

kasik gua pengsan dulu.. >.<


cikYah tu bkn ape,takut lu tk dtg dh gerai dia..jgn tertipu wehh!

Cik Zura berkata... [Reply]

hahahah.. nyanyi siap tune sedap lagik.. jarang hang terima pujian nin.... hehehheeh

~Cinta Cukulet~ berkata... [Reply]

baru kena puji sket dah kembang..hahaa

poyotito's berkata... [Reply]

cilakak..!!

boleh tahan ramai juga yang cuba nak kondem gua.

'down' gua sekejap.

mrblind berkata... [Reply]

gua pun biasa kena macam tu..hahaha

olin berkata... [Reply]

puji ada makna tuh. hehe~

farah sr berkata... [Reply]

ada makna tu wehhh...
dia nak jekk je tu. suruh lu beli kopok dia hari2

Dzulkarnain Mohamad berkata... [Reply]

ah, baru2 ni ada juga yang kata aku umur awal 20an, lupa pulak aku nak entrikan..

Don Balon berkata... [Reply]

Koi pulok bila koi cakak umur koi deme jawak.."lah..ingatke 40 lebih.."..
gampanc.. kuikui

ramon berkata... [Reply]

rasanya kat semua orang cik yah ayat macam tu...

ada sekali tuh aku masuk kedai kat esso tu apa nama tah..
si cashier tu tegur aku, hello hensem, nak cari apa? memang aku tersenyum sikit masa dia cakap hensem tuh...
lain hari kan,kat kedai tu jugak masa aku tengah belek2 barang, aku terdengar si cashier cakap 'hello hensem' aku pun pusing la tengok sapa dia yang hensem tuh... rupanya india mabuk nak beli beer.

termalu aku sekejap bila teringat dia pernah 'hello hensem' kat aku.
aku termalu sebab ingatkan aku memang hensem,rupanya semua customer laki dia panggil hensem

nuyuljana berkata... [Reply]

haha.

suke la tu kene puji.

;P

tasikmerah berkata... [Reply]

sila turunkan petua ke gua...

:p


.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata... [Reply]

down eyh meh nk tolong up kan..

hang memang nampak muda la..

tp

muda sket jer, sket jer dr che yah..

hehehe..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata... [Reply]

down eyh meh nk tolong up kan..

hang memang nampak muda la..

tp

muda sket jer, sket jer dr che yah..

hehehe..

Suka Bebel berkata... [Reply]

kena puji terus jadik sedap ye wok?hehe...akak tu pekenakan ko je tu wok biar datang lagi beli kepok dia tu.lainkali mesti dia kasi yang dah lemau punya.hehe

NaD berkata... [Reply]

hahahahah!!!
macam2 komen dah kat sini...
gile eksen,
baru cik yah puji sket je...
perasan mude
haha!
sket lagi datang kedai cik yah bila dia pakai cermin mata,
mesti die ingat ko 30 lebey
hahahhaha!
gurau je...

poyotito's berkata... [Reply]

cilakak..!!

suka betul demeh mempermainkan hati dan perasaan gua.

Koi (9M2mzr)..a.k.a Mazru berkata... [Reply]

hahaha..salam kenal bro,mmg kelako citer aok ni bro..

ade masa jalan ke blog koi pulok yak..

http://koianakpahang.blogspot.com

dan kala sudi koi nak xchange link ngan aok..

afred berkata... [Reply]

cam syail lu nye entri. hahahaha bajet cun la weh.

Kojack de Alloohaa berkata... [Reply]

watak utamany dlm crta ni ialaahh Cik Yah..!! sbb dia terer

Tanpa Nama berkata... [Reply]

er...
heh marketing strategi ...

kamu tgg esok dia kate ape plak kat kamu ...