Khamis, 6 Januari 2011

Memandu di jalan yang benar

Malam tu spirit gua nak balik memang down habis, namun tuntutan kerja memaksa gua pulang juga ke bandaraya Batang Kali. Bandaraya yang penuh dengan panca roba dan juga rumah sewa yang murah dan banyak nyamuk. Walaupun down namun kerja kerja basuh kereta tetap gua jalankan. Itu pun dengan bantuan adik gua yang jenis nak kena buat muka garang dulu baru nak tolong. Tak steady pulak rasanya berhenti Genting Sempah dengan tayar kereta berselut.

Selepas makan nasik kenyang kenyang dan tengok astro puas puas gua pun memandu pulang sekitar pukul sebelas malam. Malam memang gelap malam tu. Sama gelap dengan malam semalam. Sebelum pulang sempat juga mok selit kata kata nasihat seperti jangan tinggal semayang dan juga kerja betul betul. Gua dengan muka orang baik baik terus cium tangan mok gua bertubi-tubi sampai bunyik-bunyik. Mok sengih tanda puas hati.

Gua memandu perlahan benor sementara nak sampai ke Tol Chenor, ini adalah disebabkan tabiat lembu yang suka benor buat terkejut orang lepak tengah jalan. Jenis bergurau kasor. Gua tiga empat kali juga dah gua memandu atas rumput demi mengelak ke dia punya pasal. Pucat muka jangan cerita. Muka gitu kalu Paul Walker tengok memang gua segan. Hilang saja pucat gua terus tersengih sengih reply sms makwe.

Dipendekkan cerita, setelah memandu lebih kurang sejam sambil ditemani sms makwe, gua pun berhenti bubuh minyak di Genting Sempah. Upacara berhenti bubuh minyak ini juga disusuli dengan upacara cucuh rokok dan pergi toilet. Habis saja rokok sebatang gua bergegas pecut panjat Genting sampai meraung raung kereta mintak berhalus sikit. Namun gua tak peduli, gua tekan rapat minyak sambil sambil nyanyi nyanyi.

Selesai saja upacara naik bukit, gua terpaksa menjalani upacara turun bukit pula. Part ni terus terang gua kabor, gua cuak dan pandu perlahan saja. Jalan Genting - Batangkali tu bukan sekali dua makan orang. Jalan dah la gelap bukan main, hutan kiri kanan, selekoh pula macam setan. Gua sendiri pernah tengok kereta masuk longkang. Tapi gua tak berenti pasal dah ada orang lain berenti.

Malam tu kereta tak banyak, jarang jarang nak selisih dengan kereta orang, hala turun pula betul betul kereta gua sebijik. Gua sambil menyanyi lagu dari kumpulan Spoon meluncur perlahan meredah kepekatan malam. Sampai di satu selekoh tiba tiba gua jadi berdebor bukan main. Bayangan bukan bukan mula tergambar di kepala hotak gua. Itu hari makwe tanya kemain steady gua cakap tak takut. Tengah tengah gua debor tu, sempat juga gua up kasi tinggi sikit gua punya volume, suara dah jadi macam takut-takut. Gua up lagi sampai note paling tinggi, namun debor tetap tak hilang. Pemanduan gua mula jadi tak selesa, nak pecut gua bimbang eksiden. Lalu tanpa tunggu lama gua terus tukar lagu.

"Ila hilis tu lilfirdausi ahla
Wala aqwa alnnaril jahim
Fahabblitau batau wafir zunubi
Fainnakarob firul zanbi azim...

Tuhan ku..aku tidak layak ke syurga Mu
Namun tak pula aku sanggup ke neraka Mu
Ampunkan dosa ku terimalah taubat ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar.."

Gua ulang ulang nyanyi sampai ke bandaraya Batang Kali. Elok je sampai dan debor pun dah hilang gua terus nyanyi balik lagu dari kumpulan Spoon. Nasib baik. Nasib baik dia punya merdu tak hilang.

19 comments:

deus X machina berkata... [Reply]

first

poyotito's berkata... [Reply]

memang kerja lu dah first first ni..

Bozu berkata... [Reply]

minta izin nak share?

poyotito's berkata... [Reply]

peh
lain macam lu punya sopan kat blog ye?

share la kalu real.

Fadh berkata... [Reply]

ah gampit laa... Ingat tuhan mase terdesok...dh xterdesok...lupe terus...pesen kufur nikmat lu nie...






Keh keh keh

poyotito's berkata... [Reply]

cilakak!
gua lupa nak taruk moral of the story!

Pa'tam berkata... [Reply]

masuk murai.com ni sedak jugak

Mikael berkata... [Reply]

first!



pesen ingat tuhan ketika susah. part lu cium tangan mok lu tu, gua rasa baru gua kenal siapa sebenarnya poyotito ni.

fndrocka berkata... [Reply]

Memori sekuntum rindu ke rindu serindu rindunya?

poyotito's berkata... [Reply]

Patam,
lu ada kenal orang dalam ke?
ejas la tengok cemana

Mikael,
memang ye
jahanam punya perangai

fndrocka,
sepenuh hati
gua dah try karaoke,
boleh tahan juga dia punya bersepai

DuniakuAbstrak berkata... [Reply]

abis beriman dah tu...haha

-MsGoodNite- berkata... [Reply]

Dasar dot..dot..dot.. la lu, time susah, takut baru lu nk insaf ye...

mogobja berkata... [Reply]

sweet sgt

poyotito's berkata... [Reply]

Ayul,
jangan gelak sangat.
nanti hati hitam
hati ko dah la sedia hitam
keh keh keh

MsGoodnite,
gua dalam proses nak jadi molek la ni.. lu tunggu je.
ada makwe pesen ustazah kabor,
gua nak satu

Mogobja,
komen pesen gini gua fail sikit nak reply. haha
sengih saja orait dah kot?
:P

♥ Juliana Violet ♥ berkata... [Reply]

poyotito's,

Jom join kontes. :)

http://kisahklasikita.blogspot.com/2011/01/kisah-klasik-kita-sperma-cinta.html

Nur Mudrikah berkata... [Reply]

memg jalan tu sunyi pun. tapi langi sunyi jlan kuala kubu ke raub..

first time dtg sini. salam ziarah;)

ashraf sahdan berkata... [Reply]

first

2011 Januari 6 11:26

anaMuslimah berkata... [Reply]

Alhamdulillah Tuhan masih berada di hatimu.. :-)

Jef Bahari berkata... [Reply]

Ko ni aku tunggu masa je