Khamis, 19 Januari 2012

Ranap

Dulu, masa gua muda, zaman gua kuat bersukan dulu, memang jarang gua sakit ke demam ke ataupun masuk hospital. Cuma ada la sekali masuk wad pasal gigit dek ulor sawa. Lain lain memang tak ada. Habis kuat pun sakit otot peha pasal melipat beria sangat masa main takraw. Tambah tambah makwe makwe ramai tengok dari tepi gelanggang. Peh, terapung apung rasa lipat. Bangun pagi esok jalan kengkang.

Sekarang, body gua memang tak berapa gagah. Nak jalan mendada pun tak berapa larat. Tahun ni saja sudah tiga kali demam. Sakit pinggang jangan cerita. Ada bini boleh juga mintak tolong urut sambil meniarap depan tv. Dalam pada lemah lemah badan tu ada juga gua pergi main futsal pasal kena paksa. Alhamdulillah, banyak juga gua kena maki pasal main macam setan.

Tapi dalam banyak banyak hari gua demam itu hari, ada satu hari tu betul betul power punya demam. Dia punya sakit memang menyucuk nyucuk. Sengal habis satu badan. Tekak betul betul boleh telan air saja. Tapi rokok lepas lagi setakat sebatang dua. Cilakak. Hairan juga. Sampai satu tahap gua tidur sambil mengerang dan bercakap dengan dinding. Memang mantappp. Pusing punya pusing, tak lelap juga. Jam dah pukul dua pagi. Nak mengadu pada makwe, makwe dah tidur. Nak mengadu pada makwe lain, gua ada satu saja makwe. Menyesal juga gua tolak cinta Neelofa tempoh hari. Penyudah dia, gua sms Bullah Berg.

"Demam..:(. Gua send pada Bullah Berg siap dengan smiley.

"Demam lagi?, menda nak jadi laa aok ni..", Berg balas.

"hmm..:(. Balas gua dengan smiley lagi supaya nampak lebih demam.

"Bawak bawak laa berehat Pytt. Asyik kerja je 24 jam, mana nak larat badan aok tu..",. Cilake, kemain caring pulak Bullah Berg ni. Tak boleh jadi, kena reply ni. Getus hati gua.

"Demi masa depan Berg..", balas gua dengan air mata meleleh di pipi.

"Babi! Bergenang air mata gua!", balas Bullah Berg ringkas.

Ok, part air mata meleleh tu gua tipu.

9 comments:

PUTUBAMBU berkata... [Reply]

hehehhe..
sempat mengayat lagi tu..

bact. berkata... [Reply]

ada unsur2 gei di situ

hahhaa

poyotito's berkata... [Reply]

kah kah kah!
Neelofa laa ni punya pasal!

fnd berkata... [Reply]

Camne aok boleh kenal neelofa

Hiro berkata... [Reply]

terharu tunang aok baca.

Fadh berkata... [Reply]

aok klau bab mempedo'oh mmg handei.

-MsGoodNite- berkata... [Reply]

Jehan miskin ngadu kat berg buat apa, ngadu ngan remy ishak laa, baru dia datang...


kerja2 juga haji, kesihatan kena jaga. kang sakit manjang, sape nk jaga hajah tuu...

jo berkata... [Reply]

nak manja la tu...ecececececehhh...

Aween Md Zahir berkata... [Reply]

eeeuuww,,manja2 plak..
mai nk boh penampaqq sedaih !
kasi demam teruk lagi 3x ganda :p